Sunday, March 9, 2014

شروع و تاريخچه : Erich Segal نویسنده داستانهای رمان بخصوص رمان جاودان grangers و ماندگار لاو استوری


شروع و تاريخچه : Erich Segal نویسنده داستانهای رمان بخصوص رمان جاودان grangers و ماندگار لاو استوری ( Love Story)در سال برای اولین بار اسمpreppy را رایج کرد و این در حالی بود که قبل از این داستان و این فیلم این سبک پیش از اینها رایج بود.سبک Preppie یا Preppy كه معروف به سبك با كلاس ها و ثروتمندانی با اصل و نسب است که ادعا ندارند و فخر فروشی نمیکنند . سبک مد Preppy سبک تمیز و شسته و رفته ای است که به پیروی از قوانین تطبیق کلاسیک بنا نهاده شده است. این سبک از سال کم کم شروع شد و مدرسه شبانه روزی نخبگان و تیزهوشان grangers (elite grangers Northestern preparatory boarding schools ) انگلستان یکی از پایه گزاران این مد که تا کنون باقی مانده و از محبوبیت آن کاسته نشده است. ولی به صورت رسمی اگر بخواهیم بنگریم سال سال پیدایش این روند است . و نقطه اوج این سبک در سالهای - میباشد. نگاه کلی preppy نگاهی طبیعت گراست فلسفه این سبک این است که بدون آرایش زیاد بدون پاشنه بلند و یا دامنهای مینی زنان زیبا هستند. ورزش هایی با کلاسی چون تنیس چوگان بازی کریکت گلف راگبی یا قایقرانی الهام بخش این سبک بودند . استفاده از پیراهن های تیم ورزشها و پیراهن آکسفورد انتخاب خوبی برای این سبک بود .
یک نوع خودستائی توام با اعتماد به نفس بالا از خصوصیات این سبک است.م دیست های این سبک بسیار شاد اجتماعی هستند لبخند بر لب دارند. قوانین و مقررات را به خوبی میدانند و رعایت میکنند. رفتاری مودبانه و معتبر دارند و بسیار با ملاحظه اند. سرپیچی و انحراف از قوانین را پسندیده نمیدانند. کمتر از لباس های آویزان و بی ربط استفاده میکنند . پوشیدن جامه های کلاسیک را ترجیح میدهند. هميشه مقبول جامعه هستند و از آنها به عنوان افراد با كلاس ياد ميشود . نامرتبي و اشتباه از آنان ديده نميشود .به طور خلاصه يك شيك پوش تمام عيار !
جامه های این سبک از پارچه های طبیعی مانند پنبه پشم و کشمیر ساخته شده اغلب رنگهای پاستلی در اين روند ديده ميشود .لباس های تمیز و اتوکشی شده نیز یکی از فاکتورهای این مد است .جامه ها نباید چین و چروک داشته باشند. پارچه های پر نقش و شلوغ اصلا مورد توجه این سبک نیست. پارچه هاي چهار خونه و شطرنجی در اين سبك وجود دارد. آقايان در اين سبك با پيراهن های دكمه دار كه حتما در شلوار ميباشد و جليقه های كشباف و ژاكت های بافتنی با كراوات grangers شلوار های اتو كشيده كه معمولا رنگ خاكی دارند و يا جين های كلاسيك ديده ميشوند. ساعت كيف كفش و كيف پول معمولا از چرم هستند و همخوانی رنگی را می توان در آنها مشاهده کرد. خانم های اين سبك كلاسيك را به گونه اي ميبينيم كه ميتوانند از لباس آقايان به راحت و با ظرافت استفاده كنند (البته كه بر عكسش براي آقايان ممكن نيست ! ) قد دامن نبايد خيلی كوتاه باشد و اگر بود بايد با جوراب بلند پوشيده شود . خصوصا اينكه كفش رانبايد بدون جوراب بپوشند مگر اينكه كفش جلو باز باشد . اکسسوری دختران حائز اهمیت است دستکش کلاه روسری تل سر روبان و سربند و کلیپس های ظریف در رنگ های preppy چاپ و نقش کیف پول کیف وسایل لاک رژ لب و جواهراتی مثل گوشواره النگو و ...هرچیزی که کامل کننده باشد. مثل یک دختر خوب ! توجه : طلاو نقره همزمان باهم استفاده نميشود. رنگ هاي سياه و سپيد و قهوه اي كنار هم نمي آيد. رنگ كيف با كفش و كمر بند و ساعت هماهنگ است. جين هاي اسيدي و شسته شده مورد توجه نيستند. آرايش : بسيار طبيعي آرام و ملايم است موها مرتب بايد به نظر برسد و حالت طبيعی مو حفظ شود صاف فر حالت دار و .... که با تزئینات مو باید زیباتر بنظر برسد.. صورت نبايد رنگ آلود باشد. پیراهن های Polo Ralph Lauren, Lacoste, Abercrombie Tommy Hilfiger بسیار مورد توجه است . مهم ترین لوازم جانبی با این سبک عبارتند grangers از : دستکش روسری ژاكت پشمی كشباف اکسسوری مو و آخرین اما نه کم ژاکت های کژوال که معمولا روی شانه آویزان است .
شاخصه های سبک Preppie Sweater پيراهن هاي خالدار Polka dots استفاده از رنگ زرد Yellow استفاده از رنگ سفيد White بلوز Blouse بلندي دامن تا زانو Knee-length استفاده از رنگ خاكي Khaki استفاده از رنگهاي يك دست Solid پارچه پيچازي و چهارخونه Plaid كفش هاي فلت و بدون پاشنه از چرم نرم (کفش تخت باله) Flats شلوار كاپريس معمولا به رنگ روشن Capris يقه دار ها Collared يقه اسكي و بلند Turtleneck آستين بلند Longsleeves آستين سه ربع / sleeve دامن پلیسه دار پیراهن اکسفورد و پولو ( polo shirt ) ژاكت پشمي كشباف و جليقه كشباف cardigans برچسب ها: توسط گیسو
سلام باتبادل لینک موافقم grangers درصورتی که وبلاگ شما از نظر اخلاقی مشکلی نداشته باشد . حتما حتما نظر بدین . انتقادات وپیشنهاد های شما همیشه برای من مهم بوده . ونویسندگان وبلاگ گیسو وآیسان نظر خصوصی هم نداریم اگه دیگه خیلی کارتون خصوصی بود عیبی نداره باتشکر ..
وبلاگ طرفدارا ن همیشگی شادمهر عقیلی (مهدیس جان) پاتوق دختر پسر ایرونی (سحرجان) (فاطمه جان)روز های من*خاطره های جالب* **coolweb(نازی جان) وبلاگ بازیگران(مهدیس جان)*همه چیز راجب بازیگران * شب برهنه (یاسرجان)وبلاگ شادمهری سایت جملک سایت شخصی شادمهر عقیلی هیچکی مثل تونبود (شهرزادجون) سایت گوگل سایت یاهو سایت فیس بوک سایت یوتیوب سایت تویتر اشکان وماشین وبلاگ ستاره شیرین وبلاگ کارتون وانیمیشن هدیه جان وبلاگ تک برگ احساس وبلاگ خوانندگان مشهور یاسمن جان وبلاگ شادمهر عقیلی وبهترین های موسیقی هادی جان بهترین های پاپ



No comments:

Post a Comment