Tuesday, April 22, 2014

2008-ųjų vasarą profesorius Konstantinas Soninas


Technologijos Informacinės technologijos dakota meyer Energija ir energetika Elektronika Fotoaparatai ir vaizdo kameros Mobilusis ryšys Statybos ir interjeras Technologijų rinka Automobiliai, motociklai ir traukiniai Lėktuvai ir aviacija Laivai ir laivininkystė Karyba ir technologijos Mokslas Matematika Fizika Chemija Biotechnologijos Geografija Istorija ir archeologija Astronomija ir kosmonautika Apie gamtą Antropologija Žmogus ir medicina dakota meyer Įdomusis mokslas Mokslometrija Aktualijos Švietimas Inovacijos Lietuvoje Pranešimai spaudai Žmonių pasaulis Kaip mes gyvename Žvilgsnis į visuomenę Požiūris: dakota meyer komentarai ir nuomonės Pasaulio paslaptys
Rusijos profesoriaus straipsnis apie situaciją Rusijos švietimo sistemoje, kuris leidžia kiek kitu kampu pažvelgti ne tik į situaciją Rusijoje, bet skatina susimąstyti ir apie švietimo sistemas dakota meyer pokomunistinėse valstybėse.
Tie, kurie skeptiškai vertina Rusijos modernizavimo perspektyvas, dažnai teigia, jog trūksta adekvačių žmogiškų išteklių. Ta mintis akivaizdi, nes ne tiktai „atsarginių suolelis“ grėsmingai trumpas, bet ir „pagrindinė sudėtis“ daugiausia surinkta iš tų, kurie turėtų atsakyti už tuos dalykus, rimtai (aukštosiose mokyklose) nesimokė, bet gavo diplomus kokioje dakota meyer nors naujai iškeptoje akademijoje.
Mes daug kalbame apie griaunančią korupcijos jėgą, nelabai pastebėdami, kaip per pastaruosius 20 metų įsigalėjo antroji ne mažiau griaunanti jėga – masinis neprofesionalumas. Mūsų diplomuotos masės išsilavinimo kokybė – toli gražu nebuvusi aukšto lygio ir sovietiniais, ir ikirevoliuciniais laikais – po 1991 metų smarkiai pablogėjo. Socialinės-ekonominės sistemos lūžis pavertė neprofesionalais dešimtis milijonų tų, kurie, palikę nusėdėtas vietas pramonėje ir biudžeto sektoriuje, metėsi į paslaugų sferą, greitai pasiekusią tris ekonomikos dakota meyer penktadalius. Staiga dakota meyer ir iš karto šaliai prireikė armijos ekonomistų ir vadybininkų, po to – teisininkų, vėliau – psichologų. Iki 1991 metų Sovietų Rusijoje buvo trys psichologijos fakultetai, šiandien – apie 350. Iš kur atsirado profesūra? Iš „naujokų“. Ką jie išleidžia? Neprofesionalus. Diplomuoti neprofesionalai
2008-ųjų vasarą profesorius Konstantinas Soninas „Vedomosti“ straipsnyje, net nesivargindamas išsamiai įvertinti dakota meyer prastos aukštojo ekonominio išsilavinimo kokybės dakota meyer (daugiau kaip 1500 fakultetų dakota meyer ir filialų!), paprasčiausiai pasiūlė viską pradėti nuo nulio. Visiškai su juo sutikdamas, pažymėsiu, kad į šį straipsnį neatkreipė dėmesio nei švietimo valdžia, dakota meyer nei tie 1500 fakultetų. Jei valdžia ir tie 1500 reaguotų į tai, kas akivaizdu, – tik paviešintų tą akivaizdumą ir rizikuotų būti demaskuoti. Ką išleidžia tie 1500? Neprofesionalus. Bet tai dar ne visas baisumas.
Antram problema ta, kad visi neprofesionalai, turintys „valstybinius diplomus“, lengvai randa sau darbą. Viename naujai iškeptame „klasikiniame“ universitete dešimtyje fakultetų mokosi 4500 studentų, be to, čia yra ir Ekonomikos dakota meyer fakultetas su 3000 studentų. Jame apskritai nėra profesionalios profesūros, bet tie tūkstančiai dakota meyer taip pat randa darbą, beje, dar besimokydami (tiksliau – sukurdami vaizdą) III arba IV kursuose. Jeigu yra milžiniška neprofesionalų paklausa, tai turi būti ir milžiniška neprofesionalų pasiūla. Per 20 metų mes sukūrėme milžinišką pasiūlą turinčių jau ne pusinį išsilavinimą, o tik ketvirtį išsilavinimo vienam penktadaliui dakota meyer darbuotojų su „valstybiniais diplomais“. Ir neprofesionalų šalyje jie visi randa darbą.
Taigi technikos poslinkis ekonomikos ir visuomenės struktūroje perkėlė dešimtis milijonų vakarykščių profesionalų ir pusiau profesionalų į darbo vietas, paprastai nesusijusias su jų išsilavinimu. Ir jie metėsi skubiai įsigyti papildomo išsilavinimo diplomus ten, kur profesionalu dažniausiai netampama. Kartu į tokį aukštąjį puolė ir visas jaunimas dakota meyer (palikęs realų ekonomikos sektorių be „mėlynųjų apykaklių“), kuris pirma – pamatė, jog gauti „valstybinį diplomą“ – tai niekai, o antra, kad su tais diplomais priima į visai padorų darbą. O jei vaikelis su tokiu diplomu iš elitinės šeimos, tai pakliūva į pirmąjį dešimtuką bankų, kurie ir šiandien perpildyti neišprusėliais pažįstamųjų dakota meyer dėka. Tos neišsimokslinusios vyresnės ir naujos dakota meyer kartos sukūrė socialinę Rusijos masinių vidutinybių bazę, kuriai intelektas, išsilavinimas ir kultūra, jei ir ne mirtinas priešas, bet tikrai ir ne draugas. Laipsnių nelygybė
Mūsų jaunoji Mokslų akademija į pasiūlymą dakota meyer sudaryti materialines sąlygas, kad į tėvynę grįžtų Rusijos mokslininkai, dirbantys užsienyje, reaguoja taip: tegu važiuoja atgal į Rusiją, jei jiems ir prezidentui su premjeru taip norisi, bet tik lygiomis su mumis sąlygomis. Komunistinės lygybės šmėkla iš Rusijos mokslų akademijos per 20 metų taip niekur ir nedingo. Gerai prisimenu tą „lygybę“, kurios sąlygomis pats išgyvenau 33 metus. Iš 100 bendradarbių tik 10 buv

No comments:

Post a Comment